søndag den 31. oktober 2010

Garn fra New York / New York Yarn

Hvis I troede, I havde hørt det sidste om New York, så tog I nok fejl.....
Her kommer lige lidt mere garn- og shoppe-info!
Først lige lidt om nogle af indkøbene..... For der røg da lidt i kufferten! Først var der jo Knitpicks. Det blev både til 4 sock-blanks, som er "tæpper" strikket i glatstrik af dobbelt strømpegarn. Dem farver man efter forgodtbefindende, trevler op og strikker fine (og mystiske!) strømper. Desuden købte jeg flere farver, og skulle nu kunne trylle nogle spændende ting frem! Jeg kom også til at købe 100 gram alpaca-strømpegarn, i farven "Evil Stepmom". Meget fine blå og lilla farver, synes jeg, og helt utroligt blødt garn!
Hos Seaport Yarn kom jeg jo 2 min i lukketid og endte med at skynde mig at købe et nøgle temmelig pink og lilla strømpegarn. "Friske" farver, men det er fra Lorna´s Lace, som vist er et ret godt mærke. Bliver sikkert fine strømper til det grå vintervejr!
Jeg var også forbi "Lion Brand" - de har usædvanlige mængder acrylgarn (som jeg dog sprang over!) - hvor jeg fandt et nøgle uld og ståltråd (jeps!) - det tynde, sorte garn på spole. De havde et tørklæde hæklet i det, hvilket var ret stift, så jeg tænkte, at det lille nøgle mohair og silke ville gå godt sammen med?
Hos "Purl Soho" fik jeg Koigu, uld og silke. Meget fint, meget, meget dyrt, men med 25% rabat gik det alligevel. 1 nøgle købte jeg, 1 nøgle fik jeg af Dorina. Det skal blive til et Chevron tørklæde. Til sidst er der det grønne "græs"-garn og det mørk-pink silke på spole. Købt hos "Habu Textiles".
Virkelig, virkelig anderledes butik!
For det første ligger den på 8. etage, og har man ikke adressen, finder man den bare aldrig. Men den er besøget værd! Mærkeligt garn i store mængder, f.eks. papirgarn, som på det nederste billede....
Var det så alt om garnbutikker? Nej... Jeg besøgte også "Knitty City", der ligger dejligt tæt på Central Park. Men jeg købte ikke noget garn. (Andre ting? Ja! Garn? Næh...)

Maybe you thought I finished talking of New York, but you were wrong.... Today a bit about yarn and shopping yarn. Some skeins managed to jump into my suitcase, although I didn´t have much room... The first to buy from was Knitpicks. I got 4 sock blanks and more dyes to use, and I am sure it will be some interesting socks! I also bought 2 skeins of alpaca-sockyarn in the colourway "Evil Stepmom". Very, very nice and soft! At "Seaport Yarn" I entered the store very late, and out of politeness (!) bought a pink and lilac skein of Lorna´s Lace sock yarn. Exceptionally bright colours and hopefully good for cheerfull winter-socks!
I also visited the "Lion Brand" store. Filled with acrylics (which I didn´t buy!) but also with some interesting stuff, like the black wool and stainless steel yarn. In the shop I saw a crocheted scarf in that yarn - it was a bit stiff, but I guess that in combination with the skein of mohair and silk it will work out nicely.
At "Purl Soho" I got some of the very finest luxury; Koigu yarn in wool and silk. I bought one skein myself and the other I had as a gift from Dorina. Beautiful colours for a Chevron Scarf!
Finally, there is the green "gras"-yarn and the dark pink silk-yarn. Both bought in "Habu Textiles". A very, very different shop! First of all, it is located on the 8th floor, and if you don´t have the adress, you will never find it... But it is really worth a visit! Strange yarn in unimaginable materials. For example yarn made from paper! (The bottom picture)
So - was that all? Well, no. I also visited the "Knitty City" shop. Very, very nice and cozy shop and conveniently located near Central Park. But I didn´t buy any yarn in there. (Other stuff; yes. Yarn; no)

4 kommentarer:

  1. Fede sager, du har gjort dit til at støtte den trængte amerikanske økonomi. Jeg drømmer mig tilbage til det forrige liv, hvor NYC var halvanden time væk snøøøøft.

    SvarSlet
  2. Spændende ting du har fundet Over There

    SvarSlet
  3. ÅH åh åh, jeg er åndeløs, og misundelig. Men tager revanche på et tidspunkt. Til næste år skal vi til New York, og der vil jeg altså i garnbutikker. Hvad enten familien vil det eller ej. Skal vi ikke også tage til Tyskland? Du mangler jo helt bestemt garn! Nu overstiger dit garnlager vist mit, hæ hæ.

    Vi snakkes ved.

    SvarSlet
  4. Ulla - jeg gjorde det jo lige præcis for at støtte den amerikanske økonomi!
    Kirsten - det var skønt...
    Lisbeth - nu kender du jo ihvertfald butikkerne!
    På børneafdelingen er det jo et nøglepunkt, at vækst er godt, og mit garnlager er i glimrende trivsel, tak.....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails