fredag den 30. november 2012

Travl torsdag / Busy Thursday

I kan godt se det, ikke? Intet billede af blusen. Jeg fik strikket, men blev ikke færdig. Men der skete masser af ting alligevel!
Det var min fridag i går, og jeg skulle til Hillerød. I toget mødte jeg hende her og ja, hun sad og strikkede. Det var rigtig hyggeligt! (Og jeg kan godt afsløre, at de bukser hun strikker bliver rigtig, rigtig bløde!)
I Hillerød skulle jeg syne min mors lejlighed og aflevere nøgler. Hvor er det altså bare underligt! Det var allersidste gang jeg var i den lejlighed som hun elskede så højt og hvor der bare emmede af hygge. Det føles virkelig mærkeligt ikke at skulle derop og ordne noget mere.
Men sådan må det vel være. Jeg glæder mig over savnet, for hvor ville det dog være helt forfærdeligt ikke at savne!
Efter at have brugt det meste af dagen dér kom jeg hjem og kom til at tænke på, at jeg måske burde få kigget efter om jeg har gaver nok til pakke-kalenderen til niecen der (for 2. år) er på efterskole.
Heldigvis var der ting til 24 pakker, der omhyggeligt blev pakket ind og sendt. Så kan hun hygge sig med det her i december!

You noticed already, right? No picture of a blouse. I worked on it, but didn't finish. But lots of other things happened instead.
Yesterday was my day off, and I was going to Hillerød. On the train I met this lady, and yes, she was sitting there knitting. It was really nice talking to her. (And the pants she's knitting is made from some really, really soft yarn!)
I was going to Hillerød to hand over the keys for my mothers apartment. It was such a strange thing to do! The very last time in the apartment that she loved so much. The place that really felt like the nicest place. It feels very, very weird that I'm not going there any more and won't be fixing more things up there.
But I guess that's the way it is. I'm happy while missing her, since I think it would be truly horrible not to feel any loss!
After spending most of my day there, I arrived home and got to think about the advent calendar for my niece who's on boarding school (her second year). Fortunately, I had 24 gifts. They were wrapped and mailed, and she has something to look forward to in December!
Jeg kan også godt glæde mig! For se, hvad min søde niece på 10 har lavet? En julekalender som jeg må få. Der skal bare være gaver i alle rørene først.
Er det så nok om julekalendre? Tjoeh...... Niecen på 18 skrev på facebook om ikke der også var julekalender til dem, der lige var flyttet hjemmefra. Det kunne da også være hyggeligt, men der er jo bare det, at hun allerede HAR fået efterskole-kalender og iøvrigt fik hendes 2 storebrødre ikke noget i den retning da de flyttede hjemmefra. (Men de spurgte selvfølgelig heller ikke!) Og det ville sandelig være nærmest umuligt at nå, eftersom de næste dage også har en del program på!

I am excited as well! Just look at what my sweet 10 year old niece made? An advent calendar for me! She just needs to put gifts in all the tubes first.
So this is the final word on advent calendars? Wellll...... My niece, who is 18, asked me on facebook if there was no calendar for those who just moved away from home? It would be nice, you know, it's just the facts that she already DID get her advent calendar while on boarding school, and her 2 older brothers didn't get anything when they got their own places. (But they didn't ask, either!) It would also be impossible to make anything, since the next couple of days are very busy as well.

4 kommentarer:

  1. Imponerende at du lige har 24 gaver klar til indpakning ;O)
    Og hvor er du heldig at få så fint et juletræ - der bliver fyldt med pakker - heldige dig!

    SvarSlet
  2. God moster de har, men forstår godt dilemmaet med de store... og så skal jeg da vist snart til at pakke gaver ind... og tjekke om jeg når op på 48.....nå tingene er købt hen ad vejen i genbrug og der skal kun fixes 2 pakker pr dag...

    SvarSlet
  3. Nej, en fin julekalender du har fået. Meget kreativ og god idé synes jeg.

    SvarSlet
  4. De 24 pakker var skam samlet hen ad vejen. Ellers har jeg ikke lige sådan noget liggende. Den nåede godt frem, og hun glæder sig til at åbne, efterskole-niecen!
    Jeg glæder mig så meget til min pakkekalender!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails