søndag den 26. maj 2013

Strikkedans / Knitting-dance

I aftes så jeg noget, ingen på jorden har set før. Med garanti! En strikke-danse performance i Dansehallerne på Carlsberg (der har jeg forresten heller ikke været før) med Stephen West og Kirstie Simson.
Det var ret sjovt. Moderne dans, hvor de lagde ud med at fortælle om sig selv, mens de dansede (og i Stephen Wests tilfælde også strikkede....).
Samtidig sad en hel del i publikum og strikkede. Det var en del af konceptet!

Last night I saw something no-one on earth ever watched before. Guaranteed! A knitting-dance performance in "Dansehallerne" at Carlsberg (my first time there, by the way) featuring Stephen West and Kirstie Simson.
It was quite funny. Modern dance, and they started out by telling about their life while dancing (and knitting, if you were Stephen West).
All the time, many in the audience were knitting as well, which was part of the concept.
En del af forestillingen var at dirigere strikkerne. Jeg kunne ikke deltage, da jeg grinede for meget..... Nå. Men der blev både dirigeret hastighed og følelser. En lille udvalgt gruppe var iøvrigt også på scenen og danse med deres strikketøj.
På et tidspunkt blev lyset slukket - lige præcis da jeg var nået til en række bobler! Argh! - og jeg lærte, at jeg kan strikke baglæns i mørke! Boblerne ser heldigvis ikke alt for mærkelige ud......

Part of the performance was conducting the knitters. I couldn't participate, since I was laughing too hard..... Well. Not only the speed but also the emotions were conducted. A little, chosen group was also on stage, dancing with their knitting projects.
At some point the light was turned off - right when I had reached a row of bubbles! Argh! - and I discovered that I'm actually able to knit backwards in darkness! The resulting bubbles don't look too weird.....
Finalen gik dels ud på, at Kirstie var viklet fast til stolene, dels at alle, der havde lyst, kom op og trak i en silke-"hankie" - et lille stykke farvet silke, lavet af en enkelt kokon.
Bagefter var der øl og film og mulighed for at købe signerede strikkebøger af Stephen West. Der var også mulighed for at møde alle de andre strikkere og se nogle i virkeligheden, som man ellers kun kender virtuelt. Det var en rigtig hyggelig forestilling, men noget specielt. Jeg er nok mere til klassisk ballet......
Det sjoveste tidspunkt var helt klart, da de inderligt begyndte at synge "There's a yarn for us. Somewhere a yarn for us." Frit efter denne her.
Ville jeg gøre det igen? Sikkert!

The finale was partly Kirstie being tied to the chairs, partly that everyone who felt like it, could come on stage, pulling a silk-"hankie" - a tiny piece of dyed silk, made from just one cocoon.
Afterwards there was beer, film and the possibility to buy signed knitting books by Stephen West. We also had the possibility of meeting all the other knitters and especially meeting people in real life who you only knew on the web. It was a really nice performance, but somewhat strange. I guess I'm more into watching classical ballet.....
The funniest moment? It was definitely when they started singing - very intense - "There's a yarn for us. Somewhere a yarn for us". An interpretation of this one.
Would I come again? Quite sure!

10 kommentarer:

  1. Det lyder som en herlig aften :-)

    SvarSlet
  2. Lyder som en skaeg oplevelse. Sangen hihi, der grinede jeg godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde faktisk tårer i øjnene af grin under sangen..... Ved ikke helt, om det var meningen!

      Slet
  3. Det lyder som en helt speciel oplevelse, hvordan i alverden har de fundet på det, tænker jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tør ikke helt tænke på, hvordan i al verden de har fundet på det!

      Slet
  4. Tak for de fine billeder og beskrivelser. Gør det noget lettere at forklare min datter på 7 år, hvad jeg var vidne og medvirkende til i går aftes. Tak for din blog i øvrigt :) - Christine fra baggeste række

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt vildt hyggeligt at møde dig! Jeg har stadig lidt svært ved at forklare, præcis hvad der foregik.....

      Slet
  5. Lyder som en spændende oplevelse, der ville jeg gerne have været. Tak fordi du ville dele :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Det var en usædvanlig oplevelse!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails