lørdag den 10. maj 2014

Ret mig, hvis jeg tager fejl / Correct me if I'm wrong

Jeg synes altså, at det her er noget af det mest nuttede, jeg nogensinde har strikket til en baby! Ganske vist er det meste til babyer ret nuttet, men hulmønsteret og bladmønsteret i denne her bluse er bare fantastisk......
Mønsteret er et gammelt et fra Pinguoin, og garnet er mindst lige så gammelt bomuldsgarn fra Mayflower.

I do think this is one of the cutest things I ever knit for a baby! I know that most baby's stuff is cute just because it's so small, but the lace and leaves in this sweater is just amazing......
The pattern is a very old one from Pingouin, and the yarn is some just as old cotton from Mayflower.
Mønsteret er helt forkert. Det er på bittesmå pinde. Man skal sy helt vildt meget og så har jeg strikket den i bomuld. HVID bomuld! Kombinationen af baby og hvid er ikke min favorit. (Hvis det skal blive ved med at være hvidt, altså)
Knapperne er med stjerner præget ind i. Der var heldigvis 5 og jeg kan ikke huske, hvor jeg har købt dem, men de er perfekte til det her.

The pattern is totally wrong. Knitted on tiny needles. There is a lot of sewing involved, and I made it in cotton. WHITE cotton! The combination of babies and white is not my favorite. (If it is supposed to stay white, you know.)
The buttons have little stars engraved. Fortunately, I had 5. I can't remember where I bought them, but they are perfect for this. 
Er bladmønsteret ikke bare fint?
Jeg har brugt 60 gram garn. Blusen ville nok blive endnu finere i tynd uld, der jo glatter sig fint ud efter vask, men da det er en sommerbaby, blev det bomuld.
Jeg elsker den!

Isn't the leaf-pattern just so pretty?
I used 60 grams of yarn. I guess it would look even nicer in thin wool, since wool sort of smooths out after a wash, but since it's a summer-baby, cotton it is.
I love it!

10 kommentarer:

  1. Den er helt fantastisk nuttet :)

    SvarSlet
  2. ingen korrektur herfra, den er virkelig super söd.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kom så lige til at vaske den grøn-lyseblå. Ups og øv! Nu er den heldigvis hvid igen......

      Slet
  3. Den er da bare cute. Der må være nogen meget velklædte babyer i din omgangskreds.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo den der baby, der så kom ud igår og var en pige! Kommer nok også til at strikke lidt kjoler.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails