lørdag den 16. august 2014

Aalborg

Torsdag-fredag tog jeg en tur til Aalborg for at besøge min morbror og tante. De er uendeligt søde, og det var så hyggeligt. Da jeg havde klaget over, at jeg nok havde set Rold Skov, men ikke meget af Aalborg, fik jeg et par rundvisninger i byen.
Vi var i Utzon's hus, hvor der var en udstilling med meget fin lamper, hvor skyggerne lignede træer. IKKE den slags lampe, små børn skal have på værelset når de skal sove! (Kan du se, hvordan det træ ligner en trold?)

Thursday-Friday I went to Aalborg to visit my uncle and aunt. They are the sweetest people, and it was so nice. Since I complained how I had seen plenty of Rold Forest, but not much of Aalborg, they took me for a few tours of the town.
We went inside Utzon's house, where there was an exhibition of lamps, which made the shadows look like trees. NOT the kind of lamp to use in little children's rooms at night! (Can you see, how that tree looks like a troll?)
Huset er vældigt spændende og smukt. Der var også en del information om operahuset i Sydney. Alt i alt spændende!

The house is really interesting and pretty. They also had quite a lot information about the opera-house in Sydney. All in all very exciting!
Havnen så vi selvfølgelig også. Med det nye musik-hus.
Dagen efter skulle jeg så se "de syngende træer"! Bag Aalborg messe-center er der plantet træer til en begyndende skov af de kunstnere, der har optrådt, og når man trykker på knappen, kan man høre, hvad de har optrådt med!

We saw the harbor too, of course. With the new house of music.
The next day I was to see "the singing trees"! Behind the congress-hall they have a starting forest  with trees planted by the artists who performed, and when you push the button, you can hear, how they perform!
Selvfølgelig fandt jeg så Backstreet Boys. For jeg var jo i Aalborg for at høre dem i 2005............

Of course I found Backstreet Boys. I actually went to Aalborg to hear them in 2005..........
Jeg fik også lokket min morbror og tante forbi Garnudsalg's lager. Bare fordi jeg kunne! Det VAR jo fredag og jeg var i Aalborg.
Der var fint! Ret stort og lidt uoverskueligt. Igen rigtig mange mennesker, selv om der nu er bedre plads. Jeg købte også en lillebitte smule. Skal man ikke det?
Nu er den sidste weekend i ferien så startet. Uden toilet. MED håndværkere. Det er vist meget godt, at jeg har planer andre steder end i lejligheden!

I also lured my uncle and aunt to see the Garnudsalg shop. Just because I could! It WAS Friday, you know, and I happened to be in Aalborg.
It was nice! Pretty big and a bit confusing. Once more a lot of people, although it's more spacy now. I also bought a tiny little bit. Aren't you supposed to do that?
So now the last weekend of my vacation started. Without a toilet. WITH the workmen. I guess it's good I have plans other places than here in the apartment!

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig hyggelig tur i det nordjyske.

    Og jo, man har faktisk pligt til at købe garn, når man kommer forbi Gug ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at du er enig. SÅ tæt på ligger Gug jo ikke! (Og internettet taler vi ikke om i den forbindelse.....)

      Slet
  2. Lyder som om du sagens kan finde gøremål uden for lejligheden - og sikke ture du får givet dig selv - dejligt :-) Spændt på at se dit nye badeværelse

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro, jeg kan! Jeg glæder mig også meget til at se det færdige vidunder ;-)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails