mandag den 13. oktober 2014

Et par timer og en masse majs senere..... / After a couple of hours and a lot of corn........

Efter en meget tidlig vækning, kom jeg ud i lufthavnen til dagens helt store overraskelse. Min rundrejse-billet var aflyst! (Fordi jeg ikke havde brugt første del af den.)
Takket være en meget sød og hjælpsom dame i lufthavnen, kom jeg dog til Detroit til aftalt tid og blev hentet i lufthavnen. Det var et glædeligt gensyn!

After waking up very early, I arrived at the airport for the biggest surprise of the day. My ticket was cancelled! I ordered a round-trip, and since I didn't use the first part of it, it was cancelled.
Thanks to a very sweet and helpful lady in the airport, I could go on to Detroit as planned and was picked up in the airport. It was wonderful seeing each other again!
Dagens anden store (og klart sjovere!) overraskelse var den fineste kage, som min niece på 12 helt selv havde lavet og pyntet som forsinket fødselsdagskage. Mums, den var lækker!
Jeg fik også en gave. En heldragt, som er rigtig god foran fjernsynet. Den er vildt varm og blød, og er desuden velegnet til at gøre diverse teenagere utroligt pinligt berørte over at være i familie med mig.....

The second big (and definitely more funny!) surprise was a wonderful cake made by my 12 year old niece (all by herself). It was  delayed birthday-cake. It was so yummy!
I also had a present. A one-sie, that is really great for an evening in front of the TV. It is really warm and soft, and also great for embarrassing teenagers, who will regret they were ever born into a family including me.......
Bagefter tog vi ud på en gård til efterårs-sjov. Der var en kæmpe labyrint af majsplanter med denne nuttede edderkop foran.

Afterwards we went to a farm for some fall-fun. They had a giant corn-maze with this cute spider in front.
Der var også en "corn box" - en slags sandkasse fyldt med majskerner! Det var virkelig sjovt og dejligt at sidde og ligge i majsene. Først blev niecen begravet.

They also had a corn box - a box filled with corn! It was so fun and nice sitting and lying in the corn. First, my niece was buried.
Hendes lillebror fik også en tur. Han var noget bedre beskyttet med hætte!

Her younger brother tried as well. He was better protected with his hood!
Jeg prøvede også. Det var rigtig sjovt. Meget imponerende, at man bagefter kan fjerne en hel håndfuld majs fra sit tøj!

I also tried. It was so much fun. Very impressive how afterwards, I could collect an entire handful of corn from my clothes!
Deres storebror blev grundigt begravet.

Their bigger brother was buried quite well.
De der strømper til min mindste nevø? De passede lige nøjagtigt.

The socks for my youngest nephew? They fit him spot-on.
Faktisk måtte de gerne være en smule længere, så han kan passe dem et stykke tid, men han ville ikke lige tage dem af igen.....

Actually, they could be a bit longer, so he can use them all winter, but he didn't want to take them off again......
Efter en god gang majs ser de knap så nye ud, men mon ikke de stadig lige kan få lov at blive lidt længere?
Billetten? Det løser sig heldigvis. Godt nok med nye billetter, men med en god portion held fandt jeg nogle billige nogle, så det går..... Så må jeg arbejde lidt ekstra, når jeg kommer hjem!

After a good old corn-rub they look a little less new, but I guess they can still become a little longer before I go home.
The ticket? It seems to work out okay. I have to buy new tickets, but with some luck I found cheap tickets, so I'm okay........ When I get home, I will have to work a little extra!

6 kommentarer:

  1. Sikke noget med din billet. Men det ser ud til, at du hygger dig maksimalt alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig superhyggeligt! Jeg får desværre ikke noget ud af at ærgre mig over det med billetten. Er bare glad for at jeg kan komme hjem igen.

      Slet
  2. Godt at du fandt en loesning. Sikke et surt show hva???
    Men tak for et herligt grin over at du har faaet teenager-frastoedende-sparkedragt haha, maa man se?????
    de majsbilleder er ikke til at staa for. Et grine-indlaeg, tak for det.
    Kagen, var det jordbaer???Hindbaer???marzipan???

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var noget surt med den billet. Meget! Heldigvis er det stadig dejligt at besøge dem.
      Kagen var med Bailey-creme (mums!) og dragten skal I vel så have lov at se en af dagene....

      Slet
  3. Dejlige billeder :-) det er virkelig en flot kage hende niecen har lavet!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails