søndag den 16. november 2014

Færdige / Done

Det var en god togtur til Odense i går, en hyggelig fødselsdag (med champagne-brunch!), en dejlig togtur hjem og tid i sofaen om aftenen. Så strømperne blev simpelthen færdige!
Endda, selv om jeg på vej hjem sad og sukkede over, hvor laaaang den fod var, men opdagede en løs maske længere nede og lige måtte trevle halvdelen af foden op for at redde den.
Bagefter kunne jeg så sukke lidt dybere......
De er (selvfølgelig) strikket i wollmeise, farven er vist nok fuchsia, og jeg har brugt 125 gram på pind 2,5 mm. De er vældig dejlige, men desværre for store til mig.

It was a nice train-ride to Odense yesterday, a really cozy birthday (with champagne-brunch!), a nice train-ride home and time on the couch last night. So the socks got done!
Even though - on the way home - I was sighing because the foot was so looooong, when I discovered a loose stitch way down and had to unravel half the foot to save it.
Afterwards, I was sighing somewhat deeper.......
The socks are made from wollmeise (of course), I think the color is called fuchsia, and I used 125 grams using needles size 2.5 mm. They are some really nice socks, but unfortunately too big for me.
Mønsteret fandt jeg aldeles gratis på Ravelry. Snoningerne er rent snyd, men det ser godt ud og de er meget elastiske.
Nu kan de så komme med i kirke og blive afleveret, og dermed mangler jeg kun ET par strømper i år! Den sidste niece har fødselsdag d. 10. december, og mon ikke det kunne være en ide at komme i gang, så hun for en gangs skyld får dem til tiden?
Yderligere strømpestrikning i år bliver fuldstændigt frivilligt. Jeg tænker, at jeg skal have strikket noget til mig selv af det der hundegarn. Men min nevøs lille pige kunne nok også bruge et par eller to. (Til hende tager det jo ingen tid!)
Forresten - sjalet blev godt modtaget og vældig beundret. Det var rigtig skønt!

The pattern was found for free on Ravelry. The cables are very fake, but they look good and the socks are very elastic.
So now they can come with me to church and be given away, and with this, I just need to make ONE more pair of socks this year!
The last niece's birthday is on December 10th, and I guess it would be good to get started, so that she will have them on time for once?
Further sock knitting this year will be for fun only. I think I'll make socks for me from the dog-yarn. But my nephews little girl may need a pair or two too. (In her size, it's very quick!)
By the way - the shawl was well received and was much admired. That was great!

2 kommentarer:

  1. Hvordan får du dog tid til at gøre så mange ting færdige?
    Endnu engang smukke strømper fra din hånd :)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. Hvordan det bliver færdigt? Jeg har virkelig nydt at have mere tid til tv den sidste uge, og så hjalp togturen og fødselsdagen helt enormt!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails