søndag den 23. november 2014

Gustav

I ugen med alle artiklerne der skulle læses, havde jeg en stærk trang til at strikke rib, så jeg kunne have noget i hænderne til al læseriet.
Det blev til endnu en vest, men denne gang efter en ny opskrift. Jeg strikkede Gustav, som er strikket nedefra. Alle opslagninger og aflukninger er med dobbelt garn for at forlænge holdbarheden, og jeg må sige, det fungerer rigtig fint!
Der er god plads til hovedet, og vesten er dejlig lang, så den skal nok holde en tyk mave varm hele vinteren.......

In the week of all the articles to read, I had a strong urge to knit rib-pattern and let me do something with my hands while reading.
It ended up as yet another vest, but this time using a different pattern. I made a Gustav, which is knitted from the bottom up. All cast on and bind off edges are in double yarn to make it more sturdy, and it works really well!
There is plenty of room for the head, and the vest is nice and long and will surely keep a big belly warm all winter.......
Min gamle bamse ligner nærmest en havfrue med vesten på, men det er også ca. str. 1 år, og det er den ikke helt stor nok til......
Vesten er strikket af ca. et halvt nøgle af det garn, der IKKE blev til en daybreak. Resten af garnet skal I nok få lov at se hvad er endt som. Jeg skal bare lige være færdig.
Vesten bliver (igen) til min nevøs lille pige. Hun vokser som ukrudt!

My old teddy bear almost looks like a mermaid wearing the vest, but it is size 1 year approximately, and the bear is not quite big enough for that.....
The vest was made with about half a skein of the yarn that DIDN'T become a daybreak. Later, I will show you what the rest of the yarn is used for. I just need to finish.
This vest will be for my nephews little girl (again). She grows like crazy!

2 kommentarer:

  1. Hvor fin. Er det ved at vaere koldt derhjemme?????

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Det er endelig ved at være koldt. Rigtig november-agtigt. Regn, blæst, kulde og mørke. Uh.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails