lørdag den 27. december 2014

Den ukrympelige / The unshrinkable

Den nye sweater til min mindste nevø krævede en juleferie og en aften med Titanic for at blive færdig. Men færdig blev den, selv om det faktisk tog en måned at strikke den! (Der kom lige et sjal i vejen)
Nu kan den blive vasket og tørret, og så er den ellers klar til at blive pakket og sendt. Det bliver dejligt at få den afsted!
Mønsteret er "Rajas raglan". Dejlig nemt og ligetil, men med en god pasform. Jeg har lavet kroppen lidt bredere og ærmerne længere. Den er strikket i wollmeise DK, og vejer 430 gram. (Så sneg jeg mig lige op over 7 kg strikket i år!)

The new sweater for my youngest nephew needed a Christmas vacation and an evening watching Titanic in order to get done. But now it's finished, although it actually took a month to make it! (There was a shawl in need of knitting.)
Now it can be washed and dried, and then it's ready to be packed and mailed. It will be so nice sending it to Michigan!
The pattern is "Rajas raglan". Very easy and straight-forward, and the fit is nice. I made the body a little broader and the sleeves longer. It's made with wollmeise DK and weighs 430 grams. (And then I reached more than 7 kilos knitted this year!)

2 kommentarer:

  1. Den er da blevet skøn. Mon ikke nevøen bliver glad for at få pakke?

    SvarSlet
    Svar
    1. DET tror jeg han bliver. Blusen ligger lige nu i vaskemaskinen, og får den helt lange tur, på samme måde som den første bluse. Jeg er MEGET glad for at wollmeise ikke kryber i vask!
      Min nevø har iøvrigt fået læst og påskrevet, at de andre ting i pakken IKKE kun er til ham. Han er nødt til at dele slikket med hele familien!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails