torsdag den 16. april 2015

Den perfekte lejlighed / The perfect occasion

Når man nu alligevel har en aften derhjemme og skal strikke, så er det jo rart med lidt let underholdning, ikke?
Hvad kan overhovedet være mere passende end at strikke det smukkeste blondesjal mens man ser Dronningens gallamiddag på tv?

When the evening is spent at home anyway and you have to knit, then it's really nice having some light entertainment, right?
What on earth could be better than knitting the most beautiful lace-shawl while watching the Queen's gala dinner on TV?
I dag fylder hun 75 år. KÆMPEstort tillykke!
(Det er lige før jeg får lyst til at strikke et sjal til hende. Lige før......)
Gad godt at jeg ikke skulle arbejde i dag.

Today is her 75'th birthday. Congratulations!
(I almost feel like knitting a shawl for her. Almost.....)
I really wish I had a day off today.
Nå. Men nu er det jo ikke til dronningen. Det er meget vigtigere, det her sjal.
Det går fint fremad. Er nu oppe på 3 gentagelser af diagrammet ud af de 14 der skal være ialt. Samt kanterne

Well. But it definitely isn't for the queen. This shawl is much more important.
It grows very steadily. I have made 3 repeats of the chart and plan to make 14 in total. Plus the edges.

8 kommentarer:

  1. Hold da op du er hurtig - det ser godt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg arbejder også koncentreret, kan du tro.....

      Slet
  2. Hep hep, saa er der ikke langt igen. Ih vores dejlige dronning. Tror da godt hun ville blive lykkelig for et sjal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har planer om hurtigt at blive færdig! Nu må jeg se.....

      Slet
  3. Faktisk ikke nogen dårlig gaveide til dronningen - hun får nok ikke meget hjemmestrik og sjalet er usædvanligt smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes jo også selv, jeg strikker nogle rigtig fine sjaler, faktisk.
      Så nu må vi se! Hvis jeg får alvorlige sjalsabstinenser, så kunne det da godt være, at dronningen kunne blive heldig......

      Slet
  4. Du strikker da som en vild, - jeg kæmper med en lille top, der skal være færdig, og det går alt for langsomt.... Måske holder jeg for meget øje med de flotte kjoler i tv ;)

    Uha, jeg tror Margrethe (eller Mary) ville blive glad for sådan et sjal....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sidder stort set også og strikker, når jeg er hjemme. Er næsten igennem en hel lydbog på ikke engang 2 uger, hvilket er fuldstændigt vanvittigt.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails