torsdag den 6. august 2015

Ferie / Vacation

I tirsdags tog jeg så på ferie. Over til familien. Havde glædet mig helt overdrevet til at se dem igen, så det var svært at sove inden jeg skulle af sted!
På vej over Atlanten var jeg virkelig, virkelig heldig med benplads, og turen føltes ikke specielt meget længere end sådan nogle ture nu gør. Med virkelig god tid til at se film og strikke!
De meget hemmelige fødselsdagsstrømper til min niece blev strikket færdige.

This Tuesday, I went on vacation. To see the family. I was looking so much forward to seeing them again, and I really had a hard time sleeping before leaving!
Across the Atlantic I really was very, very lucky with space for my legs, and the trip didn't feel much longer than those trips do. With plenty of time for watching movies and knitting!
The very secret birthday socks for my niece were finished.
Efter skift til toget i Chicago og en god, lang togtur (med plads til en lille lur), så jeg dem endelig igen. Det var så dejligt! Slikket, Anders And bladene og tæppet blev godt modtaget, og selv om børnene fastholder at det kradser, så bliver det også brugt i sommervarmen......

After switching to the train in Chicago and a good, long train-ride (with time for a nap), I finally saw them again. It was so wonderful! The candy, the Donald Duck magazines and the blanket were well received, and although the kids keep saying how itchy it is, it is also used during the summer heat....
Som I kan se, har den danske sommer manglet at sætte sine spor på mine ben. Det er altså krise, når ens rødhårede nevø har mere brune ben af en selv!
Faktisk er mine ben så hvide, at vi mødte en blind hund der kunne se os.......
Senere så jeg også for første gang i mit liv ildfluer. Det er virkelig smukt! Men de er umulige at fotografere, desværre.

As you can see, the Danish summer forgot to leave it's mark on my legs. It is a serious crisis, when one's redheaded nephew is more tanned than yourself!
Actually, my legs are so white that a blind dog we met was able to see us.......
Later, I saw fireflies for the first time in my life. So pretty! But impossible to photograph, unfortunately.

4 kommentarer:

  1. Det lyder skønt! (Altså lige bortset fra det med benene.....) God ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Benene bliver jo nok heldigvis lidt brunere her i solen. Håber jeg!

      Slet
  2. Rigtig god ferie.
    Altid dejligt at følge med dig til USA :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails