fredag den 16. oktober 2015

Frem fra mørket / Out of the darkness

Engang for snart 4 år siden startede jeg på en dejlig trøje til mig selv. Den har 40+ snoninger på de pinde, hvor det går løs, så det gik temmelig langsomt.
Så langsomt, at den efter nogle måneder røg i en kurv. Ikke, at jeg har glemt den! Næh, den kære Amanda har fået flere tanker gennem tiden.
Men nu kommer hun op igen. I aften starter vinterens hygge med "Matador", og i mit hovede er Amanda en del af det koncept. Bare for at give hende en chance!

Once upon a time, almost 4 years ago, I started a nice cardigan for me. It has more than 40 cables on the busy rows, so it grew rather slowly.
It was so slow that it went down into a basket after a few months. This didn't mean I forgot it! Oh no, the dear Amanda has had several thoughts over the years.
But now she comes out again. Tonight, this winter's plan of watching "Matador" is taking off, and in my head, Amanda is part of that. Just to give her a chance!

10 kommentarer:

  1. Næææh! Aftenen blev lige voldsomt opgraderet med så fint selskab! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man må jo oppe sig! Tak for i går. Det var superhyggeligt!

      Slet
  2. Åh, du er heldig at skulle starte Matador forfra. God fornøjelse med det. - og med snoningerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Hold op, den var god! Vi så de 3 første afsnit. Glæder mig til mere.

      Slet
  3. Det ser ellers ud til at være et kompliceret mønster der kræver fuld opmærksomhed. Kan du virkelig se Matador til det? - Det er da imponerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rimeligt skrækkeligt at strikke alle de snoninger, så jeg kunne bestemt ikke holde ud IKKE at se noget til det!
      Men det gik fint at følge med i begge dele. Jeg fik skam strikket hele 2 cm!

      Slet
  4. Hep, hep, den er så fin - og snoning uden snoningspind gør det lidt lettere, hvis garnet tillader det og ikke er for glat

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - du er jo kommet godt igennem den! Den BLIVER flot, men selvom jeg laver snoning uden ekstra pind (det er bare så meget nemmere!) er det godt nok nogle lange, kedelige pinde....... Men nu er jeg da startet igen.

      Slet
  5. Jeg er også igang med den. Er nået nogenlunde lige så langt som du, har også været meget lang tid om det. Mit problem er, at tykt garn-tykke pinde og snoninger gør ondt i min tommelfinger, så det går stadig meget langsomt. Men den bliver lækker, når den bliver færdig, på et eller andet tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, så længe man nogen gange strikker på det, bliver det vel færdigt? Vi må heppe på hinanden.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails