fredag den 20. maj 2016

Og så syede jeg / And then I sewed

Det der stof med billeder fra "Legend of Zelda" var bare så lækkert og blødt og varmt. Desværre var der kun godt 1 meter, men det var nok til bukser til min mindste nevø. Hvis de skulle nå at blive lavet inden jeg tager hjem i morgen, var det jo bare med at komme i gang!
Mit nye symønster gik helt ned i børnestørrelser, så jeg tegnede af og klippede om morgenen. Stoffet var ikke bredt nok til mønsteret, så der kom en stribe andet stof ind på siden af benet.

The fabric with pictures from "Legend of Zelda" was so wonderful and soft and warm. Unfortunately, there was just a bit more than a yard left, which was enough for pants for my youngest nephew. If I was going to make them before going home tomorrow, I'd better get started!
My new sewing pattern was for kids as well as adults, so I drew it and cut the fabric in the morning. It wasn't wide enough for the pattern, which is why there is a stripe of a different fabric too.
Da vi kom hjem om eftermiddagen, gik jeg i gang med at sy på min søster og svogers gamle symaskine fra en genbrugsbutik. Den fungerer udmærket, og faktisk tog det ikke mange timer at sy bukserne.

When we arrived home in the afternoon, I started sewing on my sister and brother-in-laws old sewing machine, bought at a thrift shop. It works quite well, and it didn't take too many hours before the pants were done.
De passede okay, selv om det vil være virkelig pænt af den unge mand ikke at vokse for meget det næste halve år!
De er bløde og hyggelige, og jeg tænker, at han vil være rigtig glad for dem. Selv om de altså desværre ikke har lommer.......
Gad godt have sådan et par flonelsbukser selv!

They fit him okay, although I'll be glad if he doesn't grow too much for the next 6 months or so!
They are soft and cozy, and I guess he is going to love them. Even though they actually don't have pockets, unfortunately......
I really would love a pair of these in flannel myself!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. De er vist bare sådan lidt små. Men der kan laves fiks-fakserier!

      Slet
  2. I love that extra stripe! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you! I ended up liking it as well.

      Slet
  3. Det må være skønt at have besøg af sådan en moster.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails