torsdag den 9. juni 2016

Basel

I går rejste jeg til Basel i Schweiz til kongres. Det var godt nok en lidt lang og kedelig tur.... Et par timers ventetid i Frankfurt, hvor jeg havde tænkt, at jeg da nok fik skrevet lidt på min artikel, hvilket jeg faktisk også gjorde. (Jeg skal vente endnu mere på vej hjem, så den bliver helt god!)
Udsigten er ikke super inspirerende i sådan en lufthavn!

Yesterday, I went to Basel in Switzerland for a conference. It was a pretty long and boring trip.... A few hours wait in Frankfurt, and I had planned to write a bit on my article, which I actually did! (I have an even longer wait going home, so the article will end up very good!)
The view is not very inspiring in an airport!
Basel er bestemt ikke nogen stor by, og det er lufthavnen heller ikke..... Man starter med at møde dette skilt; "Hvilket land vil du til?" Det kan være svært at vælge! Men som min nevø så høfligt bemærkede, så viser skiltet nedenunder jo at mænd og kvinder skal gå til højre. Det gjorde jeg så.....

Basel is certainly not a bit city, and neither is the airport..... You start by meeting this sign; "Which country would you like to visit?" It can be a tough choice! But as my nephew pointed out, the sign underneath tells men and women to turn right. So that's what I did......
For at det ikke skal være løgn, kunne man faktisk også vælge Tyskland! Lufthavnen ligger sådan lige i hjørnet mellem de 3 lande, så der er en god forklaring, men det var godt nok mærkeligt.

And then - I'm not kidding! - you could go to Germany as well! The airport is located in the corner between the 3 countries, which explains everything, but it was still really strange.
Så var der lige det med navneskiltet. Det ER altså mærkeligt pludselig at komme fra Sverige! Vi må se, hvornår jeg vænner mig til det.
Jeg har medbragt ikke mindre end 4 projekter til de næste 2½ dag. (Man skulle jo nødigt mangle!) Alle er til mig selv. Temperaturtæppet, mit "Gadebillede" og 2 nye sommerbluser. Det bliver spændende, hvor meget jeg når!

Then there was the name tag issue. It really IS weird suddenly to come from Sweden! I guess I'll get used to it eventually.
I brought no less than 4 projects for the next 2½ days. (Don't want to run out of knitting to do!)
All for me. The temperature blanket, my "Gadebillede" and 2 new summer tops. It will be interesting to see how far I get!

2 kommentarer:

  1. Good luck with your conference :) It is funny seeing "Sweden" under your name . . I kept thinking you had gone to Sweden, not Switzerland . .

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - Sweden is by no means exotic anymore. At least not the part close to Denmark!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails