fredag den 30. december 2016

Tel Aviv

Det var en meget nem tur til Israel! Jeg havde forestillet mig ekstra sikkerhedstjek og alt muligt, så jeg var i godt tid i lufthavnen. Helt uden grund!
Bagagen var forsinket her i Tel Aviv. Bagagefolket holdt en spontan strejke 1 time (hvilket ikke er nemt at vide, når man ikke kan hebraisk!), men til sidst kom den da.
Hotellet lå, hvor det skulle. Det var ikke det dyreste, hvilket man godt kan se, men det er OK hyggeligt, og det ser da voldsomt eksotisk ud med indgangen, ikke?


It was an easy travel to Israel! I imagined extra security and stuff, so I came really early to the airport. Without reason!
The luggage was delayed here in Tel Aviv. The luggage-people had a spontaneous strike for 1 hour (which is difficult to know, not speaking Hebrew!), but in the end, it came.
The hotel was right at it's spot. It's not a very expensive hotel, obviously, but it is okay cozy and the entrance really looks quite exotic, right?

Aftensmaden fandt jeg i supermarkedet. Det var ikke ligefrem nemt at finde ud af, hvad der var hvad, så jeg var glad for billeder på dåserne! Heldigvis var det nemt at finde humus, kød og brød, og det smagte godt.
Nu skal jeg så videre til Jerusalem med tog. Glæder mig rigtig meget!

Dinner was found at the super market. It is anything but easy finding out what is what, so I was really happy the containers had Pictures as well! Fortunately, it was easy finding humus, meat and bread, and it tasted good.
So now I'm going on to Jerusalem by train. I'm looking forward to this day!


8 kommentarer:

  1. Det lyder da som et eventyr. God rejse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - det er VIRKELIG et eventyr!

      Slet
  2. Du er jo rigtig god til at fordrive ventetid, ved jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, heldigvis! Jeg ser frem til en måned med ro og tid. Og så ved jeg jo, at "intelligente mennesker keder sig aldrig". Her er både strikkeprojekter og arbejdsprojekter at fordrive fritiden med!

      Slet
  3. The hotel looks very nice. How exciting to be visiting Jerusalem :)

    I remember my friends trying to figure out supermarket items in France years ago . . they thought the "beurre" was cheese and were very disappointed after biting into it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - even I know "beurre"! Poor people.
      Yes - it is very exciting visiting Jerusalem! I just happened to arrive just when the Shabbat started. No busses are running! But I'll get around.....

      Slet
  4. Svar
    1. Det er virkelig herligt! Noget af et eventyr.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails