torsdag den 12. januar 2017

BSJ 6



Min strikkekarrieres 6. baby surprise jacket er blevet færdig! Endda i rekordtempo - det tog kun 6 dage at få den strikket, så det nåede aldrig at blive kedeligt på nogen måde. Den er denne gang strikket i Noro Kureyon Sock, som vistnok er udgået nu. Godt, med et garnlager!
Den vordende mor til to havde efterspurgt en ny BSJ i drengefarver, så selvfølgelig gik jeg i gang!
Der mangler knapper til jeg kommer hjem, men faktisk tror jeg, at knaphullerne denne gang sidder i "drengesiden". Så langt, så godt. 


My knitting career's 6th baby surprise jacket is finished! Actually very fast - only took me 6 days to knit it, så it was never boring in any way. This time, it's made with Noro Kureyon Sock, which I think is discontinued. Oh the joys of a good stash!
The mother of two to be asked for a new BSJ in boys colors, so of course I started it!
It will have to wait for buttons until I get back home, but I feel quite sure that this time, the button holes are actually located in the right side for boys! Incredible.
Den er strikket på pind 3,5, og endnu engang aner jeg ikke hvad den vejer. Sikkert omkring 70 gram. Ærmerne er strikket 10 riller længere, men ellers har jeg fulgt opskriften. Helt. (Det sker ikke tit!)
Den er altid sjov at strikke, og jeg kommer sikkert til at lave flere.
F.eks. fik fysioterapeuten IKKE en pige (som jeg ellers havde planlagt), men en knap 5 kg tung dreng! Jeg skal lige have lavet noget til ham også på et tidspunkt. Hjemmestrikket styrer!

It is made on size 3.5 mm needles, and once more, I don't know the weight. Probably around 70 grams. The sleeves were made 10 ridges longer, but apart from that, I followed the pattern. Closely. (Doesn't happen a lot!)
It is always fun to knit this pattern, and I'll definitely make some more.
For instance, the fysiotherapist DIDN'T get a girl (which I had planned for), but a boy of almost 5 kilos! I want to make him something, too. Homeknitted stuff is the best!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails