søndag den 4. februar 2018

3

Årets næste par strømper blev færdige. Det hjalp, at jeg tog mig sammen i går! Igen er det Treppenviertel, som er ret sjovt. Både at strikke og når man ser det færdigt. 
Garnet er japansk, købt i Hong Kong, og sådan temmelig løst spundet. Jeg har strikket på pind 3 og slået 56 masker op, hvilket passer fint. Strømperne har ligesom trukket sig en anelse sammen efter vask, men jeg tror nu at de passer. Strikkede strømper er jo heldigvis elastisk! Jeg har brugt ca 2,5 nøgle, og de vejer 60 gram.

The next pair of socks this year are done. It helped, when I pulled myself together yesterday! Once more, it's Treppenviertel, which is a fun pattern. Fun to knit and fun to look at.
The yarn is Japanese, bought in Hong Kong, and very loosely wound. I used 3 mm needles and cast on 56 stitches, which fits fine. The socks sort of drew together a little bit after being washed, but I do think they will fit. Fortunately, knitted socks are elastic! I used around 2.5 skeins, and the finished socks weigh 60 grams.
Dermed er der "par-sokker" klar til at sende til Hong Kong!
Nu skal jeg strikke lidt i wollmeise i stedet. Det løst spundne garn har været en smule træls, for man får let pinden ind så man splitter garnet. Jeg er ikke god til at skulle kigge SÅ meget når jeg strikker strømper.....
Nu skal jeg så bare lige have strikket 2-3 par strømper mere her i februar. Sæt igang!

And so, I have "couple-socks" ready to be send to Hong Kong!
Next, I'm going to knit in wollmeise instead. The very loose yarn has been a bit annoying, since it very easily splits when the needle goes into the yarn. I'm not good at having to stare at my knitting SO much when knitting socks......
So now I only have 2-3 more pairs of socks to knit this February. Ready, set, GO!

2 kommentarer:

  1. Flittige dig.
    Vinter-OL er godt at strikke til, så det bliver fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vinter OL er skønt at strikke til! Lige de her finurlige strømper er også rigtig dejlige at have på. Måske skal jeg strikke nogle til mig selv engang....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails