torsdag den 8. februar 2018

Vanter / Mittens

Lige i øjeblikket er der jo en del strømper der skal strikkes, men også de søde små jeg kan strikke til. (Nå ja - og sweateren til mig selv er ikke færdig....)
Kolde babyfingre, lidt dårlig samvittighed og tanken om et hurtigt projekt blev til dem her. Små vanter, strikket på pind 3,5 i Drops Alpaca og Arwetta, den ene vante strikket om morgenen på vej til Sverige, den anden på vej hjem om eftermiddagen, så det var virkelig hurtigt!
Jeg slog 32 masker op, strikkede rib så jeg syntes det passede, så glatstrik så langt jeg ville, og så tog jeg ind og lukkede af. De er dejligt varme og bløde, og der er 20 gram garn i dem.

At the moment, there are quite a lot of socks to knit, but also the sweet young ones I can knit for. (Oh well - and the sweater for me is not done yet.....)
Cold baby fingers, a bit of guilty conscience, and the thought of a quick project, turned into these. Small mittens, made with 3.5 mm needles, using Drops Alpaca and Arwetta. One mitten made on the way to Sweden in the morning, the other one made when going home in the afternoon - really quick!
I cast on 32 stitches, made as much ribbing as I liked, then stockinette stitch as long as I wanted, and then I decreased and cast of. They are warm and soft, and I used 20 grams of yarn.

2 kommentarer:

  1. De er da vildt søde. Og skønt med et færdigt projekt på en enkelt dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, og ja. Det er herligt med noget der bare bliver færdigt!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails